Recente berichten

Recente berichten

Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »
21
Mig/Mag (Metal Inert Gas/Metal Active Gas) / connector maken voor mig/mag lasapparaat
« Laatste bericht door benno Gepost op 19 juni 2015, 16:47:49 »
Heren Techneuten

Ik ben in bezit van een mig/mag lasapparaat met een vaste aansluiting (Toorts)

Nu wil een een connector(stopcontact)maken om een lange en korte toorts te wisselen

Zo'n connector heb ik al in huis , maar mijn vraag is wie kan me er mee helpen

Ik ben in bezit van een Rallymig 161i met vaste toorts en deze moet omgebouwd worden aan een wisselende connector (stopcontact)

Ben in bezit van een 3 en 5 mtr toorts (Binzler)

Graag reactie,s


22
Mig/Mag (Metal Inert Gas/Metal Active Gas) / Welk MIG lasapparaat?
« Laatste bericht door wilm Gepost op 19 juni 2015, 15:42:41 »
Hallo,

Nadat ik diverse posts op het forum heb gelezen over mogelijkheden, eigenschappen van een MIG machine op 220V post na enige twijfel toch maar een berichtje.
Nu zul je wel denken komt er weer een beginner met zijn vragen... Maar liever gevraagd dan een verkeerde keuze...

Ik heb niet veel laservaring en zie mezelf als een "metaal-bakker" (heb een electrode en een MIG machientje beide type bouwmarkt).
Ook ik heb een oldtimer die wat aandacht nodig heeft, dus plaatwerk en lichtconstructie werk. Mijn oude aanhanger heeft nog bladvering hier wil ik beugels voor maken om een torsie as er onder te kunnen zetten. Ik ga verder wat kokertjes lassen en wat RVS plaatjes.
Ik ga een workshop (mig lassen en plaatwerken) volgen, heeft iemand een advies voor een workshop in de buurt van Tilburg.
Nu heb ik op Marktplaats de nodige advertenties gezien en zie door de bomen het bos niet meer en kan het risico niet goed inschatten van een gebruikte machine.
Dus ben ik uitgekomen bij een  Cebora 160 voor 675 euro en Weldpartner 135 voor 459 euro.
Kent iemand het verschil in kwaliteit tussen deze machines?
Kent iemand het verschil in service?
Bedankt, Willem
23
Elektronica / ESAB draadkast MED
« Laatste bericht door Bobbes Gepost op 18 juni 2015, 00:45:07 »
Afgesplitst vanaf topic Transka 210


Een MED synergic in combinatie met een LAG zal niet compleet werken. Deze MED wil een electronisch geregelde stroombron hebben zodat hij kan regelen. De LAG is een stappen geregelde machine en kan dus niet werken als electronische regeling. Om het geheel als standaard machine te gebruiken moet de MED op manual gezet worden. De synergic regeling is dan dus niet mogelijk. Is de originele print niet te herstellen. Wat mankeert daaraan.
24
Tig (Tungsten Inert Gas) / welke tungsten
« Laatste bericht door flat-twin Gepost op 15 juni 2015, 13:03:47 »
Vraagje
wat is beter
per materiaalsoort een tungsten
bv grijs voor staal en RVS
en groen voor Allu
of EEN universele voor staal allu en rvs
graag jullie reactie ervaringen
25
Tig (Tungsten Inert Gas) / backing gas
« Laatste bericht door stevenswelding Gepost op 12 juni 2015, 18:38:57 »
hallo,
ik heb enkele vragen ivm backing gas op rvs buizen.
Is de regel 1l per cm een goede regel? bv. 6'' buis is ongeveer 18l,1'' 3l.
Is 0.1% zuurstof in de buis het maximum of zit er een tolerantie op?

mvg, steven
26
Toevoegingen / Alu 7005-t6 alloy
« Laatste bericht door chris.ke Gepost op 10 juni 2015, 21:39:55 »
hallo,


Vandaag een gebroken frame meegekregen bij de fietsenmaker en hij vroeg om de breuk te lassen. En anders te experimenteren op het frame,... Tis toch naar de Kl...
Je hoort me al komen,.... Welke toevoeg kan ik best gebruiken?

Laat maar horen. 8) 8) 8) 8) 8)
27
Tig (Tungsten Inert Gas) / Tig lassen in garage em max. amperage berekenen
« Laatste bericht door Jaapie Gepost op 8 juni 2015, 16:34:15 »
Hallo,

Ik heb recent een tig lasapparaat gekocht (Messer Griesheim WIGGI 130).

Volgens de verkoper moest ik oppassen met het instellen van een hoge lasstroom. Dit omdat ik maar 16 ampere tot mijn beschikking heb. Ik wil hier toch het fijne van weten, vandaar mijn post (ik heb de gegevens van het apparaat als bijlage toegevoegd).

Ik zie als instellungsbereich staan van 25A @ 11V tot 130A @15V. Als ik dit naar 230V omzet kom ik uit op de volgende getallen:

(25*11)/230 = 1,2A @230V
(130*15)/230 = 8,5A @230V

Kan het zijn dat de inschakelstroom > 16A gaat zodra ik met een hoog amperage begin?

Alvast bedankt.
28
Elektronica / transka 210
« Laatste bericht door wiko Gepost op 8 juni 2015, 10:45:59 »
Hallo Forum.

van mijn transka 210 is de stuurprint voor de draadmotor defect. Heb er al nieuwe halfgeleiders (LM324 spanningsregelaar+cr1tm3)voor de motorsturing op gezet. Potmeter lijkt ook ok. Timer en alles werkt ook. Hij is nu te regelen alleen loopt veel te langzaam, ook met min max trimpotmeters niet hoger te krijgen.Krijg max 6 V dc eruit als potmeter helemaal open staat. aangeboden spanning is hoog genoeg. Hij heeft op max toch ongeveer 24 nodig. Heeft iemand een schema van deze print? Lijkt me een universeel iets. Heb er nu een andere print ingebouwd en die werkt. Maar is een heel andere dus kan mbv deze het defect op de orginele niet vaststellen. Wil hem graag repareren. Foto bijgevoegd.

indien iemand een schema van deze print cq tips heeft dan hoor ik het graag. Groet Wim
29
Elektronica / kemppi mp 1500 last fantastisch.
« Laatste bericht door adri Gepost op 7 juni 2015, 22:57:29 »
hallo, 

Even een update over m'n Kemppi MP1500 3 in 1 apparaat.  De laskar eerst mooi geschilderd , en flessen en reduceren aangesloten.

Eerste klus was stukken blik in m'n VW camper lassen.  Apparaat bij de bus gezet , en eerst een uurtje krachttermen gebezigd........Wat bleek, steeds na 20 seconden vloog in de meterkast de aardlek automaat er uit . 16A  a karakteristiek .

Na tig keer proberen was ik t zat. Dacht ja aardlek , dat zou best wel eens kunnen bij een lasapparaat van 25 jaar oud.  Dus gelijk een normale stotz automaat ingebouwd van 16 A , en kon direct normaal lassen !

Het inlassen van de plaatjes ging prima, zelfs voor beginner als ik.Apparaat gaf geen krimp en is prima in orde.

Allemaal bedankt voor de hulp en adviezen.

Groeten,Adri
30
Lashelmen / enkele vraagjes van een beginner
« Laatste bericht door AndyBla Gepost op 6 juni 2015, 16:26:03 »
Hallo,

Ik ben nog redelijk nieuw in het las gebeuren.

Mijn doel is vooral mig te gebruiken voor carrosserie werk als hobbyist, hoewel mijn toestel ook tig aan kan...

Eerst en vooral las ik hier over de schadelijke dampen, wanneer komen deze juist voor? In welk proces? Bij welk materiaal? Ik ga eigenlijk alleen gewoon ijzer lassen met ar 85 / co2 15 gas, draag ik dan best ook een luchtmasker?

Verder heb ik nog de vraag, als ik acetone gebruik om mijn oppervlak te ontvetten, is dat veilig om op te lassen?

Ten slotte ben ik nog op zoek naar een masker. Wat is er zo speciaal aan speedglas want dit kon ik op de site van 3m nergens terug vinden. Op dit moment ben ik aan het twijfelen tussen de speedglas 100V en esab warrior-tech 9-13(deze laatste vooral omdat deze 4 sensoren heeft). Enig advies zou welkom zijn  (:appl

Bedankt!
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »